Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Nem hagyom magam

2009.12.06
Tisztelt Török Csaba r.alezr osztályvezető úr! Ügyiratszám: 13000-8050/2009. ált. Megkaptam „válaszlevelét” és sajnálkozva tapasztaltam a következőket. Önnek, illetve ha nem ön volt kb. 3 éve ebben a beosztásban, hanem más, akkor annak is megírtam ezt a levelet már. Arra is kaptam választ, lejjebb kiderül mit is válaszolt az akkori illetékes mindenható. Először is az ön válaszlevele. A probléma ismert, az ebben a térségben élőknek, hisz ezért is fordultam önhöz. Ennek ellenére az ön levelének 22 sorából 2.5 sor az, ami a kérdésemre a válasz. A maradék 19.5 sort ön annak szentelte, hogy válaszlevele ne legyen olyan válaszlevél, melyben egy a témát közvetlenül érintő, válasznak minősülő bővített mondat sincs, pedig a részletezett súlyos gond, több ezer ember, évek óta, naponta érint. Ezek voltak az arányok. Tartalmilag pedig az a 2.5 sor a következő mondanivalót takarta. Nincs a Pestmegyei rendőrkapitányság illetékes szervének, már 3 éve egy járőrpárja, azaz 2 fő járőre, aki hétköznapokon csúcsidőben de csak reggel (délután nem) , hogy ne terheljük a rendőrséget, a szolgálati helyükön, technikai eszközt igénybevétele nélkül (azaz „gyalogosan”) karos forgalomsegítést végezzen szolgálatban, hogy ezzel több ezer embert segítsen a munkába jutásba, miközben egyébként őszrendőri feladatot látna el, eközben e két rendőr. Most, hogy megfejtettem a 2.5 soros „válaszát”, meg kéne köszönnöm, de mégsem tudok elmenni az mellett, hogy ne említsem meg, hogy az a vezetés, mely ilyen hosszantartó és nem szűnő, valamint súlyos problémát, ilyen kis mértékben sem tud orvosolni évek alatt sem, pedig feladata lenne, az nem vezető. A polgári életben úgy mondják ALKALMATLAN! Mit tenne egy csőtörésnél, ahol terelni kell egy hétig, míg javítanak, vagy mit tenne egy bomba kiásásánál, ha zárni vagy terelni kéne?! Azt mondaná, nincs rendőr?! Talán nem kéne elbocsájtani minden boldogulni próbáló, másodállásban vállalkozást indító rendőrt, és akkor nem lenne emberhiány. Ez nem az én dolgom, felejtsük is el. Az viszont az én dolgom, azaz rám tartozik, hogy ha valahol nincs a fent említett gondra kocsi nélkül sem (mert tudom, hogy abból kevés van) 2 fő, az a rendőrség hogy járőrözik és védi meg értékeinket a lakóhelyünkön. Kezd olyan érzésem lenni, hogy az ön válasza alapján a helyileg illetékes rendőrkapitányság egy székhelyükön (kapitányság Szigetszentmiklós) működő 1 főt foglalkoztató ügyfélszolgálatot működtet, ahova be kell menni ha az ember bűnt „készül” elkövetni és ott kell elkövetnie a kapitányságon bent, mert különben nem lesz megoldva az ügy, hisz rendőr nincs, aki kijöjjön! Ön azt írja”(a BRFK-nak erre külön szervezeti egysége van)” Ez megint csúsztatás, hisz ez nem igaz! Ezt a feladatot a BRFK-n ma-mais, a Közlekedésrendészet és azon belül a Forgalomfelügyeleti Osztály látja el. Mikor a nevük még Közlekedésrendészeti Főosztály Forgalombiztonsági és Biztosítási Osztály volt, akkor is ők látták el. Feladatuk többek közt, és ez mellett még, a védett vezetők kisérése, közlekedést érintő rendezvények biztosítása, forgalomterelés segítés (csúcsidőben 07 órától 09 óráig, délután 16 órától 18 óráig) , ünnepekkor területek zárása kiürítése, nemzeti ünnepeken pld. tűzijáték biztosítása stb. stb. stb. Így az ön állítása hamis! Ez az osztály nem külön erre van. Ezek ellenére Budapesten is létszámhiány van, de mégis a következő helyeken tudnak forgalmat segíteni a járőrök az említett feladatok mellet is majdnem mindig. Oktogon, Astoria, Bah csomópont, Nyugati pu, Keleti pu, Blaha Lujza tér, Roosevelt tér, Andrási út Bajcsy Zs. Út ker., Margit híd felújítás, Kálvin tér. Stb. stb. stb. Ennek tudatában kérem, mint mindenható vezető, találjon 2 főt, aki ezt a problémát megoldja, míg utat nem bővítenek. Önnek egy írásos parancs, a betartás meg a Kapitányság dolga. Higgy el,lesz 2 fő! Amennyiben, nem úgy magam járok utána, médián keresztül, hogy ilyen létszámhiánnyal, hogy tudják azt a látszatot fenntartani, hogy szolgálnak és védenek, mikor évek óta egy forgalomterelést nem tudnak megoldani parancsnoki szinten sem?! Budapest 2009.12.07
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

A tesztirányítás után

(Szerkesztő, 2011.05.13 00:36)

Az illetékes hatóság egy alkalommal megkísérelte (hívjuk így) a karos irányítást és az erről írt levelük, mint eredmény, a következő volt, a napokban kaptam kézhez.

A 2011. február 01-jén írt és hatóságomhoz 2011. február 7-én érkezett kérelmet kivizsgáltam, mellyel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adom:

A levelében említett anomáliára már korábban is többször érkezett bejelentés, amely szint azonos az Ön által írt levélben megfogalmazottal.

A felvetett közlekedési probléma megoldására tett javaslatát, miszerint Halásztelek, II. Rákóczi Ferenc út és az M0 autóút le- és felhajtóiban – mivel több kilométer hosszú forgalmi torlódás alakul ki – a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék működését forgalomirányító rendőrökkel kell kiváltani minden reggel és délután a forgalmi időszakban.

Fentiek alapján, kísérleti jelleggel – ismételten – 2011. április 20-án az Ön személyes jelenléte mellett, rendőri karos forgalomirányítást hajtottunk végre az adott útvonalon. Levelében megfogalmazottakkal ellentétben a nevesített útkereszteződésekben (M0 autóút mindkét oldali le- és felhajtója, valamint a
II. Rákóczi Ferenc út kereszteződéseiben) minimálisan 5 fő szükséges a balesetmentes forgalomirányítás végrehajtásához (útkereszteződésenként 2-2 fő, valamint 1 fő közvetítő, aki a rádióforgalmazással segíti a forgalmi viszonyok függvényében az útkereszteződések forgalomirányának változását). A biztonságos forgalomirányítás elengedhetetlen feltétele további 1 fő járőr alkalmazása, aki a közelben lévő kijelölt gyalogátkelőhelyen áthaladó gyalogosforgalmat szabályozza a rendőri karos forgalomirányításnak megfelelően.

A rendőri karos forgalomirányítás alkalmazása során az irányítók nem tudtak sokkal hosszabb időintervallumban szabad utat biztosítani Halásztelek irányából Budapest irányába haladók számára, mint a forgalomirányító jelzőlámpák, így a forgalmi torlódás továbbra is kialakult.

Megjegyezni kívánom, hogy a forgalomirányítás során több atrocitás érte a forgalmat ténylegesen irányítókat, a Halásztelek felől érkezők sérelmezték a rendőri karos forgalomirányítást (melynek egy esetben Ön is fültanúja volt). A II. Rákóczi Ferenc úton közlekedők –mindannak ellenére, hogy Ön a lakosság tájékoztatása céljából a helyi médiával (Lakihegy Rádió) felvette a kapcsolatot– fel sem ismerték, hogy az irányítás éppen értük, az előrejutásuk segítése érdekében zajlik. A helyszínen megállapítható volt, hogy a járművezetők többsége nehezményezte a rendőri jelenlétet és a kialakult forgalmi torlódásért a rendőrséget okolták.

Fentiek alapján bebizonyosodott, hogy a karos forgalomirányítás napi rendszerességgel való megismétlése az Ön által nevesített problémára nem jelent megoldást.

A forgalomtorlódások nem csak ezen a területen jelentkeznek, hanem Budapest bármely agglomerációs részénél – sőt Magyarország és Európa bármely nagyvárosánál –, hiszen az elmúlt években megtöbbszöröződött ezen területek lakossága, azonban az úthálózat ezt nem követte.

Sajnos a fenti problémánál tudomásul kell venni, hogy egy út áteresztőképessége meghatározott, azon 3-4-szer nagyobb forgalmat elvezetni torlódások nélkül – új és nagyobb áteresztőképességű út megépítését kivéve – nem lehet. A Magyar Közút Tárnoki Üzemmérnökségének tájékoztatása szerint 2011. év végére vagy a jövő év elejére, megépítésre kerül az úgynevezett Csepeli Gerinc út, mely csökkenti a
II. Rákóczi Ferenc úton napi rendszerességgel kialakuló összefüggő járműoszlopot.

Török csaba r.alezr



Tistelt Eklics Péter

(Szerkesztő, 2010.10.26 13:06)

A sárga villogó lámpa jó ötlet ám az csak addig segit mig a következő lámpa (nullásnál) fel tartja a sort, így ez ugyan azt a lüktető hullámzó haladást okozná amimost is van azzal a különbséggel hogy egyben lüktetne a sor a nullásig nem megtörve a lakihegyi lámpánál. A nullás lámpája sem kikapcsolható hisz a nullás másik oldalán megint van egy lámpa ami ugyan ugy felfogná a sort hiába haladminenki át a sárga villogon. Ezért is kell 2 rendőr és nem egy a szabályzáshoz. Én azt javallom nem kell rendőrkimélő program, hisz a rendőr feladta! Ez is! Minket sem kimélnek ha elkésünk vagy nem lesz olcsobb a benzin azért mert sokat állunk a dugóban! Mindenkia saját dolgát végezze és akkor ne lesz ekkora szar! Apropó, őn feladta már a levelet amit kiettem ide sablonnnak? Ezzel segíthetné azonnal a dugót!

Szigethalom

(Eklics Péter, 2010.10.20 09:12)

És ha egyszerűen kikapcsolnák a lámpát? Pl Gyártelepnél a SzSzM felőli becsatlakozás? Vagy a Lidl-nél a reggeli sárga villogás? Igen, a keresztirányból érkezőknek kissé kényelmetlen, de egyrészt a főirány haladni tud, másrészt időnként lemondanak az elsőbbségükről. Ennél olcsóbb, és rendőrkímélőbb megoldás nem jut hirtelen eszembe.

Üdv SzT.

(Szerkesztő, 2010.01.22 23:14)

A rendőri irányítás volt az oka, hogy így ment a forgalom, erről beszélek minden fórumon. A szabályzás megoldaná. Az oka pedig az volt, hogy a Halásztelki ÁMK (iskola) építése miatt politikai látogatók jöttek és ezek gyorsabb haladása miatt volt forgalomsegítés ami keresztirányú szabadjelzést jelent. Így é ezért állt a főirány. Örülök, hogy szóba hozta a sok kételkedő legalább látja, hogy miről beszélek és hogy jó megoldás lenne a karos segítés, hisz ugyanezt a mi irányunkba a főútra is lehetne alkalmazni.

2010. január 21. reggeli óriási dugó

(SzT, 2010.01.22 16:26)

A havas reggelen 7 órától 9 óráig sikerült csak eljutnunk Halásztelekről az M0-ig. Közben, 8 óra körül, a Rádió6-ot hallgatva azt tudtam meg, hogy nem működik a lehajtónál a lámpa és rendőrök irányítják a forgalmat. Erről megbizonyosodni nem tudtam, de kicsivel később egy rendőrautó haladt el mellettünk délre. Utána lassanként beindult a sor. Mire az M0 csomóponthoz értünk nem láttunk semmi rendkívüli eseményt, a közlekedési lámpa is működött.
Jó lenne tudni, hogy valóban rendőri irányítás történt-e, mert akkor ez jól demonstrálta ennek a használhatóságát. :( Talán mégsem ez lenne a jó megoldás.

Szekeres István úrnak II. fejezet

(Szerkesztő, 2009.12.24 20:13)

4) ... A tököli reptér közeli átalakítása után (ipari, logisztikai park) a helyzet drámaian súlyosodhat...
IGAZ, DE A JELENLEGI GONDJAINKAT SEM OLDOTTUK MEG MÉG, AKKOR AZ ELKÖVETKEZENDŐKKEL KORAI MÉG FOGLALKOZNI. DE ETTŐL IGAZ, CSAK AZT JAVASLOM MENJÜNK SORBA.

5) Hosszú távon a gernicút lehet a megoldás a problémánkra ......
IGEN HOSSZÚTÁVON EZ A CÉL, DE EZ 2010-BEN KEZD EL MAJD CSAK ÉPÜLNI AZ IGÉRETEK SZERINT, MIRE EZ ELKÉSZÜL ADDIGRA ISMERVE A MAGYAR VIRTUST MIN.3 ÉV HANEM TÖBB. ADDIG EZ NEM MARADHAT ÍGY.

6) A honlap megalkotása úttörő lépés volt, a nyílt levelek szintén hasznosak, de a figyelemfelhívásnak vannak más, ennél is hatékonyabb módszerei, akár egy országos médiaeseménnyé emelt útlezárás, vagy más polgári engedetlenségi megmozdulás. Hasonló, sikeres események szervezésében már részt vettem, ezúton felajánlom a közreműködésemet.

KÖSZÖNÖM ÉS ELFOGADOM, ÁM EGYENLŐRE TARTÓZKODNÉK ÉN AZ ILYENFAJTA DOLGOKTÓL MINT PLD ÚTLEZÁRÁS STB. AMEDDIG NEM PRÓBÁLUNK MEG TÖRVÉNYESEN A NEKÜNK JÁRÓ RENDŐRI SEGÍTSÉGNYÚJTÁSRA APELLÁLNI ÉS EZT NEM TESSZÜK SZÓVÁ, ADDIG EGY ILYEN VAGY HASONLKÓ LEZÁRÁSBÓL MI MINT "SÉRTETTEK" CSAK ELKÖVETŐ KÉNT JÖHETÜNK KI, ÉS AZ NEM SEGÍTENE, SŐT. AZT JAVASLOM DE EZ CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEM, HOGY DRASZTIKUS "MEGOLDÁSHOZ" CSAK ÉS KIZÁRÓLAG AZ UTOLSÓ UTÁNI LÉPÉSBEN LEHET FOLYAMODNI. AMÍG EZT NEM LÉPJÜK MEG, MI VAGYUNK NYERŐ POZICIÓBAN, ÁM EGY ESETLEGES GYÜLEKEZÉSI JOG, VAGY MÁS, SZTRÁJK STB, ÚTLEZÁRÁS NEM CSAK EGY KÁRTÉRÍTÉSI PERT AKASZTHAT A NYAKUNKBA, HANEM A TÖRVÉNY ELÖTT BÜNTETENDŐ MAGATARTÁST RÁNKHÚZVA MÉG A JOGOS KÖVETELÉSÜNKET IS MEGKÉRDŐJELEZHETIK A BÍRÁK, EGY HIVATALOS ELJÁRÁSBAN. NEM BESZÉLVE ARRÓL, HOGY A HITELÜNKET ELVESZTENÉNK
ÉS A TISZTESSÉGES, TÖRVÉNYES ELJÁRÁSMÓDOT AMI MOST MÉG ÍGY JÁR ALKOTMÁNYOS JOGAINK SZERINT, TEHÁT ELLENKEZŐ ESTEBEN MILYEN ERKÖLCSI ALAPON KÉRNÉNK ONNANTÓL BÁRKIN SZÁMON, HOGYNEM TESZI A DOLGÁT ALAPOSAN A TŐLE ELVÁRHATÓ LELKIISMERETESSÉGGEL A MI GONDUNKKAL KAPCSOLATBA?! ENNEK ELLENÉRE ÉS E MIATT UTOLSÓ UTÁNI LÉPÉS KÉNT NEM TARTOM KIZÁRTNAK A DRASZTIKUS FIGYELEMFELKELTÉST, DE CSAKIS AKKOR.

Szekeres István úrnak I. fejezet

(Szerkesztő, 2009.12.24 20:06)

A valaszlevelem túl hosszú, ezért csak több részletben lehet feltölteni.

Kedves István, köszönöm levelét és felajánlott segítségét. Teljesen biztos vagyok benne, hogy ön mivel önnek a szakmája, jobb kommunikációs készségekkel bír nálam. Ennek tudatában reagálom az ön levelét. Jómagam 14 évet dolgoztam BRFK Közlekedésrendészetén és pont azon rendőrök közé tartoztam, akiket most én hiányolok a kereszteződésből.

Az ön levele.
1) a válaszra adott válaszlevél túlságosan személyeskedőre sikerült...
IGAZ, ÁM ISMERVE A RENDŐRSÉG BELSŐ MŰKÖDÉSÉT ÉS PARANCSURALMI RENDSZERÉT MIT EGY POLGÁRI FOGLALKOZÁSÚ MÉG CSAK NEM IS SEJT, TUDOM, HOGY HA EGY ILLETÉKES PARANCSNOKOT NEM TUDOK RÁVENNI ÍLY MÓDON, AKKOR EGY SZERVEZETET AKI NEM EGY KONKRÉT SZEMÉLY MEG SEM FOGOK TUDNI SZÓLÍTANI LEVELEMMEL. MÁRMINT ISMERI A PÉLDAÉRTÉKŰ TÖRTÉNETET, MELYBEN ÚGY SZÓL A DOLOG, HOGY
VOLT EGYSZER 5 EMBER, VALAKI, BÁRKI, SENKI, MINDENKI. VALAKINEK ADÓDOTT EGY FONTOS DOLGA, DE NEM VÉGEZTE EL, BÁRKI ELVÉGEZHETTE VOLNA HELYETTE, DE SENKI NEM TETTE MEG, EZÉRT MINDENKI SZENVEDETT.....
SZÓVAL ITT JÖNNE EL AZ AZ IDŐ MIKOR MINDENKI VALAKIRE MUTOGATVA TOLNÁ LEVELÜNKET ODÉBB ÉS VÉGÜL SENKI NEM ÉREZNÉ MAGÁÉVÁ A DOLGOT.
EZÉRT ÍRTAM ANNAK ÉS ÚGY AKINEK ÉS AHOGY ÍRTAM, MERT ÉN TUDOM, HOGY PONTOSAN EGY TELEFONJÁBA KERÜLNE AZ ILLETÉKESNEK, DE AZ ITTENI VEZETŐNEK MEG FELADATA LENNE ÖNMAGÁTÓL IS.

2) ....Jelen esetben is ezt látom: az írásokból az derül ki, mintha közös problémánknak egyetlen megoldása lenne, nevezetesen a rendőri irányítás....
JÓL FOGALMAZ ISTVÁN ÍGY VAN. SZÓRÓL SZÓRA! JELEN ESETBEN EGYETLEN MEGOLDÁS VAN ÉS AZ A KAROS IRÁNYÍTÁS. MINDEN MÁS LEHETŐSÉG SOK IDŐ, PÉNZ ÉS BEFOLYÁS, AMIT ÉN ÍROK AZ MEG NEKÜNK ÁLLAMPOLGÁRI JOGON JÁR-NA ÉS AZONNALI SEGÍTSÉG MERT AGOND MOST VAN ÉS NEM MAJD LESZ. MEGOLDÁS KELL MOST! AZTÁN LEHET ANNAK TOVÁBBFEJLESZTETT VÁLTOZATAIRÓL BEZSÉLNI DE A TÜNETET AZONNAL ORVOSOLNI KELL, NEM LEHET ALKUDOZNI HOGY MI LEHET MÉG JÓ?! VISZONT HA ERRE ÖNNEK JAVASLATA VAN, SZERETNÉM HA SEGÍTENE. MI AZ AMI ÖN SZERINT AZONNALI SEGÍTSÉG ERRE ÉS ÉN NEM VETTEM ÉSZRE? KÉREM OSSZA MEG VELEM, VELÜNK ITT. ELŐRE IS KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET.

3) ...Szerintem az első számú cél egy ilyen közös fórum létrehozása lehetne. Tudtommal még nem került ilyenre sor...
VÁROM A JAVASLATÁT, DE SZERETNÉM HA OLYANBA GONDOLKODNA AMI AZONNALI MEGOLDÁS, HISZ A GOND MOST VAN ÉS NEM TŰR HALASZTÁST A MEGOLDÁS.

i.szekeres@citromail.hu

(Szekeres István, Halásztelek, 2009.12.24 16:38)

Kedves Szerkesztő,

nagyon örülök, hogy valaki foglalkozik a valóban több ezer szigeti lakost érintő problémával. Sokak nevében köszönöm, egyben kitartást kívánok a küzdelemhez.

Én kommunikációval foglalkozó tanácsadó vagyok, talán tudok adni néhány szempontot Önnek is, ami hatékonyabbá teheti a munkát:

1) a válaszra adott válaszlevél túlságosan személyeskedőre sikerült. Ezzel a stílussal csak azt lehet elérni, hogy komolytalannak tekintsék a levél íróját. A hivatallal való kommunikációhoz -- különösen, ha nyílt levélről van szó -- szívesen felajánlom a szakmai segítségemet.

2) tanácsadóként gyakran tapasztalom, hogy az Ügyfél nem problémában, hanem megoldásban gondolkozik. Jelen esetben is ezt látom: az írásokból az derül ki, mintha közös problémánknak egyetlen megoldása lenne, nevezetesen a rendőri irányítás. Ehhez nem értek, nem az én szakterületem, de általában a problémamegoldás akkor szokott hatékony lenni, ha több lehetőség között modellezve, esetleg mérések után lehet dönteni.

3) Az érintettek bevonásával tartott "brainstorming"-ok gyakran olyan megoldási lehetőségeket is felszínre hoznak, amire korábban senki nem gondolt. Szerintem az első számú cél egy ilyen közös fórum létrehozása lehetne. Tudtommal még nem került ilyenre sor.

4) Halásztelki, Rákóczi úti lakosként nemcsak a dugót látom problémának, de az elviselhetetlen keresztező teherforgalmat is. A tököli reptér közeli átalakítása után (ipari, logisztikai park) a helyzet drámaian súlyosodhat.

5) Hosszú távon a gernicút lehet a megoldás a problémánkra -- egy olyan gerincút, aminek vonalvezetése, csatlakozási pontjai ésszel vannak kialakítva. Az elfogadott projekttel kapcsolatban gyenge a tájékoztatás: azt ugyan lehet tudni, hogy az építkezés megindult, de a határidők nem világosak. A nyilvánosságra került nyomvonal, különösen a csatlakozási pontok problémásak.

6) A honlap megalkotása úttörő lépés volt, a nyílt levelek szintén hasznosak, de a figyelemfelhívásnak vannak más, ennél is hatékonyabb módszerei, akár egy országos médiaeseménnyé emelt útlezárás, vagy más polgári engedetlenségi megmozdulás. Hasonló, sikeres események szervezésében már részt vettem, ezúton felajánlom a közreműködésemet.

Üdvözlettel,

Szekeres István

T. Nemesházi úrnak!

(Szerkesztő, 2009.12.11 23:07)

A rendőri karos irányítás, a legmagasabb prioritású forgalomirányítási eszköz! Bekapcsolt fényjelzőnél is a rendőri karjelzés azt felülbírálja!
Az autósok megtanulták ano, hogy rendőri karjelzésnél fokozottan figyelmesen kell vezetni és azt megközelíteni. Ez így jó is. Pont azért, amit ön is mond, hogy van aki nem látja, vagy nem ismeri a karjelzéseket. A lámpát a rendőr ilyenkor kikapcsolja és úgy irányít. Persze nem kötelező de lehet, és akkor a lámpát sem látják. Egyébként attól,hogy a lámpát messzebbről látják, nem megy a sor jobban, hisz van hogy a lámpa az egyenesben 100 méterről is látszik, de mégis megtörténik úgy egy teljes lámpaváltás, hogy akik látják azok is helyben állják végig a teljes zöldet, és aztán az újra pirosban indulnak csak el az előző zöld hatására, tehát ez nem mérvadó.
Amit ön is említ, hoyg tény hogy a sor jobban halad egy hosszabb szabad jelzésre, ez a cél, ennyi itt elég egyenlőre. Ezen vagyunk. Igen tudom, hogy egy lámpaprogramozás segítene, vagy egy gerincút megépítése, de erre most nincs lehetőség, abból kell megoldani ami van! Visszatérve, egyébként egy lámpaperiódus változtatás nem megoldható, mert a keresztirány az M0-ás, és annak lekanyarodó forgalmát nem lehet tovább feltartani mint most van, hisz akkor a hídon a jobbra lesorolok feltorlodott sora miatt, a ráfutásos blesetek száma azonnal megnőne.
Megoldás most a rendőri karjelzés. Ez van ez elérhető ez jó és állandó lehetne ha tennénk érte, míg a gerincút el nem készül. Köszönöm a hozzászólást.

2314 Halásztelek

(Nemesházi György, 2009.12.11 20:29)

T. Szerkesztő úr!
Rendőri irányítás problémái a következők, általában:
1. Az autós kollégák, ha meglátják a rendőrt autómatikusan lassítanak.
2. Nem ismerik a karjelzéseket, ezért "óvatosan" mennek az elöttük levő után.
3. A lámpát sokkal messzebbről látják, mint az útkereszteződésben irányító rendőrt, ezért a reakciójuk megszokottabb. - Gyorsabban mennek át az útkereszteződésben.
Azt nem vitatom, hogyha hosszabb ideig lehet átmenni a kereszteződésben, az a dugó feloldásában nagy segítséget jelent.
Ezért az igazi megoldás -szerintem- a két lámpa összehangolása, és a programjuk megváltoztatása lenne.

Nemesházi Györgynek válaszul

(Szerkesztő, 2009.12.10 10:31)

Kedves György. Köszönöm, hogy hozzászólt és tett javaslatot, mindenkinek ezt kéne tennie, nem pedig csak csóválnia a fejét reggelente.
Tehát a rendőri karos irányítás hatékonysága a valóságban.
Tapasztalatból tudom, hisz jómagam is 14 évig közlekedési rendőr voltam, hogy ez a szemlélet alakult ki a közlekedőkben, DE most megpróbálom rendőri szemmel önt meggyőzni a valóságról.
Tényeket írok. Amennyiben valahol nagy a baj, (dugó) oda ha lehet rendőrt küldenek, hogy megoldja. Mire a rendőr odaér, lehetőleg még nagyobb a torlódás amin még elöbb neki is át kell vergődnie, hogy a elejére jusson (ez már mindenkinek unszimpatikus) és mindenki bosszankodik mert régóta ott áll és nem tudja miért. Ekkor az egyébként sem közkedvelt szerv embere, elkezdi a karos irányítást, de eddigre mindenki, aki a sor végén van már minden lehetőséget elképzelt, hogy mi lehet a sor elején, amitől állnak akár órák óta. Mire odaaraszol (ezt is a rendőrnek köszönheti, mert már irányítja a forgalmat) tehát mire oda jut, hogy láthassa a sor elejét és akkor már a rendőrt is, ezt mondja jó Magyarhoz méltón "á már megint a rendőr irányít, ezért van a dugó". Meg sem fordul a fejében, hogy azért van ott a rendőr, mert dugó van és nem fordítva, pedig így igaz. Amikor meg 1 óra múlva arra megy haza, senki nem mondja majd, hogy itt egy baromi dugó volt nemrég, de a rendőrök megszüntették és már nincs. Hanem azt látja, hogy nincs rendőr nincs dugó. Igen, mert amikor az megszűnik, a rendőr elmegy onnan. Tehát meg kell szokni, ha baj van, oda küldik a rendőrt és nem ott van baj, ahol a rendőr megjelenik. Mert ugye azok szüntetik meg jelen esetben a dugót, addig nem mennek onnan el, ez a dolguk.
Ez olyan, mintha egy gyilkosságnál megjelenik a rendőr helyszínelni és azt mondja egy járókelő, (megint egy halott és a rendőr tehet róla, mert érdekes módon, ezek mindig ott vannak ahol a halott)
Tehát ennyit a rendőri irányítás és a dugó kapcsolatáráról. Azt meg hogy ez segít-e, igen segít. A lámpák úgy vannak beállítva, hogy a keresztirányú forgalmat is szabályozzák és persze ilyenkor a gyalogosokat is. Ez időre megy, azaz a piros a zöld mind, mind egy adott ciklus ismétlődése. Ám amikor a keresztirány, ami kevésbé terhelt kiürül, a lámpa nem vált a teli másik iránynak zöldre, csak mikor a ciklus véget ért. Így nem a forgalomnak megfelelően szabályozza azt, hanem a programnak, ami bele van táplálva. A rendőr ezt látja, és ha kell, akkor a Rákóczy Ferenc utat engedi csak, akár a lámpához képest 3 cikluson keresztül, ami annyit jelent, hogy akik egy lámpaváltásnál el sem tudnak indulni, mire újra piros, azok így nem hogy elindulnak a sorban, hanem még át is jutnak a rendőr szabad karjelzésén.
Köszönök a hozzászólást és várom a többi észrevételt.

2314 Halásztelek

(Nemesházi György, 2009.12.10 08:37)

A rendőri irányítást én sem tartom megfelelőnek. Tapasztalatom szerint "minden esetben" lelassult a forgalom, amikor lámpás irányítás helyett rendőr irányított. Az igazi probléma szerintem, hogy a gerincút megépülte után szinte nem lesz változás "dugóügyben". (A gerincút nyomvonalát és becsatlakozásait javaslom tanulmányozni!!!! -az M0-ra tartók figyelembevételével)

Megoldja!

(Szerkesztő, 2009.12.07 22:03)

A probléma ismert, az önkormányzat elad, ez meg tény. Ellene tenni nem tudunk. El kell kezdeni lépni. Én 14 évig voltam közlekedési rendőr Budapesten, hallgasson rám, megoldja a gondot 2 rendőr, aki szabályozza a forgalmat csúcsidőben hétköznapokon.
A lényege az, hogy a karos irányításnál csak és kizárólag addig van piros, a telitett iránynak, míg a keresztirány ezt megköveteli. Nem tovább! Így értékes félperceket is nyerhet a főirány adott lámpaváltásonként. Ez 2 óra alatt akár fél óra szabad útat is eredméyezhet.
Köszönöm a hozzászólását.
Küldje el ön is a levelet és elmondhatja, hogy tett érte és nem adta fel.

2314. Halásztelek, Kisgyár u. 15/2

(Horváth Vilmos, 2009.12.07 17:42)

Sajnos ez a probléma a mi családunkat is érinti.
Mintha foglyok lennénk itt Halásztelken. Ha lehetne értékesíteni a lakást,
már rég eladnánk.
Ez a z Önkormányzatok pénzéhségéből jött létre. Mindent eladtak.
Rengeteg új lakásra adtak engedélyt. Az új betelepülőkkel pedig
káosz jött létre.
Szigetszentmiklós -erőfölényével- Halásztelekre rátelepült.
Az egérút megnyitásával a halásztelni közlekedés megbénult.
Ezt a problémát két rendőr nem oldja meg.