Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Itt a megoldás, törvényes, gyors, hosszútávú, ingyenes!

2009.09.11
Mindenki szeretné a reggeli dugót megszüntetni, de nem sokan tesznek érte. Én ezt megoldom önök helyett. Megmondom, hogy lehet a leghamarabb megszüntetni, megteszem a megfelelő lépéseket, mindent elintézek ami önnek időbe kerülne és mégis ön fog ebben eljárni azaz önök. Hamarosan egy alaposan megszerkesztett szakmailag kifogástalan levelet teszek ki ide az oldalra és önnek csak ki kell másolnia, beírja a nevét és kinyomtatja. majd a közzétett címre feladja postán. Én már megtettem, 30napon belül, törvény írja elő, hogy válaszolniuk kell! Azt hiszem pár levél után, rájönnek, hogy könnyebb kiállítani 2 karos forgalomirnyítást végző rendőrt csúcsidőben forgalomsegítés céljából, mint száz levélre válaszolni havonta. Önnek erre a levélre nem kell már válaszolni, amit visszakap a kérelmére. Ez nem azt jelenti, hogy nem válaszolhat, csak, hogy nem ez a cél. Természetesen van értelme, csak bízom benne, hogy nem lesz rá szükség. Az általam írt levél úgy van megszerkesztve, hogy szakmailag nem lehet belekötni, jómagam is közlekedési rendőr voltam 14 évig, így tudom az ilyen jellegű gondok orvoslásának menetét és minden lehetséges kifogását. Ezen túl tudom a közlekedéshez hozzáállást vezetői szemszögből. Budapesten Főkapitányi rendelet írja elő a 90-es évek közepétől azt, hogy a nagyobb kereszteződésekben pld. Astoria, Keleti pu, Oktogon Bah csomopont stb. csúcsidőben forgalomsegítést KELL végezni. Ha a forgalom ezt nem indokolja, a járőrpárnak akkor is ott kell lennie max. nem szabályozza a forgalmat. Ha ön ezt nem látja a kereszteződésekben, az azért van mert vagy balesetnél vagy egyéb fontosabb feladatnál van a járőr. Persze igyekeznek ezt minden csucsidőben délelött és délután így intézni, mert senki nem szeret ott állni, de nem mindig sikreül nekik "meglógni".Folyt. köv. Kattintson "A levél" nevű menüpontra a továbblépéshez.
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Kérdés

(Robi, 2011.11.16 22:44)

Nem úgy volt, hogy nov 15-én átadják a gerincutat?

A tesztirányítás után

(Szerkesztő, 2011.05.13 00:36)

Az illetékes hatóság egy alkalommal megkísérelte (hívjuk így) a karos irányítást és az erről írt levelük, mint eredmény, a következő volt, a napokban kaptam kézhez.

A 2011. február 01-jén írt és hatóságomhoz 2011. február 7-én érkezett kérelmet kivizsgáltam, mellyel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adom:

A levelében említett anomáliára már korábban is többször érkezett bejelentés, amely szint azonos az Ön által írt levélben megfogalmazottal.

A felvetett közlekedési probléma megoldására tett javaslatát, miszerint Halásztelek, II. Rákóczi Ferenc út és az M0 autóút le- és felhajtóiban – mivel több kilométer hosszú forgalmi torlódás alakul ki – a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék működését forgalomirányító rendőrökkel kell kiváltani minden reggel és délután a forgalmi időszakban.

Fentiek alapján, kísérleti jelleggel – ismételten – 2011. április 20-án az Ön személyes jelenléte mellett, rendőri karos forgalomirányítást hajtottunk végre az adott útvonalon. Levelében megfogalmazottakkal ellentétben a nevesített útkereszteződésekben (M0 autóút mindkét oldali le- és felhajtója, valamint a
II. Rákóczi Ferenc út kereszteződéseiben) minimálisan 5 fő szükséges a balesetmentes forgalomirányítás végrehajtásához (útkereszteződésenként 2-2 fő, valamint 1 fő közvetítő, aki a rádióforgalmazással segíti a forgalmi viszonyok függvényében az útkereszteződések forgalomirányának változását). A biztonságos forgalomirányítás elengedhetetlen feltétele további 1 fő járőr alkalmazása, aki a közelben lévő kijelölt gyalogátkelőhelyen áthaladó gyalogosforgalmat szabályozza a rendőri karos forgalomirányításnak megfelelően.

A rendőri karos forgalomirányítás alkalmazása során az irányítók nem tudtak sokkal hosszabb időintervallumban szabad utat biztosítani Halásztelek irányából Budapest irányába haladók számára, mint a forgalomirányító jelzőlámpák, így a forgalmi torlódás továbbra is kialakult.

Megjegyezni kívánom, hogy a forgalomirányítás során több atrocitás érte a forgalmat ténylegesen irányítókat, a Halásztelek felől érkezők sérelmezték a rendőri karos forgalomirányítást (melynek egy esetben Ön is fültanúja volt). A II. Rákóczi Ferenc úton közlekedők –mindannak ellenére, hogy Ön a lakosság tájékoztatása céljából a helyi médiával (Lakihegy Rádió) felvette a kapcsolatot– fel sem ismerték, hogy az irányítás éppen értük, az előrejutásuk segítése érdekében zajlik. A helyszínen megállapítható volt, hogy a járművezetők többsége nehezményezte a rendőri jelenlétet és a kialakult forgalmi torlódásért a rendőrséget okolták.

Fentiek alapján bebizonyosodott, hogy a karos forgalomirányítás napi rendszerességgel való megismétlése az Ön által nevesített problémára nem jelent megoldást.

A forgalomtorlódások nem csak ezen a területen jelentkeznek, hanem Budapest bármely agglomerációs részénél – sőt Magyarország és Európa bármely nagyvárosánál –, hiszen az elmúlt években megtöbbszöröződött ezen területek lakossága, azonban az úthálózat ezt nem követte.

Sajnos a fenti problémánál tudomásul kell venni, hogy egy út áteresztőképessége meghatározott, azon 3-4-szer nagyobb forgalmat elvezetni torlódások nélkül – új és nagyobb áteresztőképességű út megépítését kivéve – nem lehet. A Magyar Közút Tárnoki Üzemmérnökségének tájékoztatása szerint 2011. év végére vagy a jövő év elejére, megépítésre kerül az úgynevezett Csepeli Gerinc út, mely csökkenti a
II. Rákóczi Ferenc úton napi rendszerességgel kialakuló összefüggő járműoszlopot.

Török csaba r.alezr



Mindenkinek szól

(Szerkesztő, 2011.05.12 01:21)

A válaszlevelet teljes terjedelemben közzé teszem hamarosan itt. Kép formájában nem tudom kitenni, ezért át kell gépelnem az egészet és bemásolni. Kérek egy ksi türelmet. A rendőrség nyilván a bekiabálást csak ürügynek mondta, hisz a rendőrviccek miatt sem szerel le senki és a munka folyik. Természetesen válaszolok a levelükre részletesen és azt is ki fogom ide tenni. Azt mondta az illetékes rendőr hölgy, hogy a forgalom irányítás megkezdése elött érdeklődtek és az illetékes útépítő, mérnöki fejlesztési tudja mi azt mondta, hogy (idézem szóról szóra) "ezév tehát 2011-ben novemberig átadják a gerincutat ami mentesití majd a Rákóczit és Csepeli utat. Ez az út a Rákóczi és a Csepeli út közt lesz, velük párhuzamosan" Mindenki tudja aki egy ksi helyismerettel bír, hogy ez egy orbitális hülyeség, hisz a két út közt egy harmadik si a nullás fölött menne át és ugye nem épül éppen híd ott. Így ez nem fog megvalósulni, tehát ez si egy kifogás mint a bekiabálás csak ezt az útépítők hazudták. A körforgalom nem lenne megoldás sajnos mert az idő, nekünk azonnali megoldás kell és az a rendőri karos irányítás!! Többit részletesebben majd a levélre reagálásomban kifejtem és ide bemásolom.

Kedves taf

(Szerkesztő, 2011.05.05 20:02)

Az eredmény ma jött meg levélben, röviden sikertelennek értékelték az irányítást, mert sok állampolgár kikiabált a kocsiból a rendőrnek aki irányította a forgalmat, hogy "hülye bunkó parasztok, miért csináltok dugót?!"
Ennyit rólunk és a segíségről, amit értünk tettek volna. Persze ez nem ilyen egyszerű azért, a levelet meg fogom válaszolni nekik mert sok mindenben sántí, hiszen én is jelen voltam a próbánál. Mindenről értesítem az oldal olvasóit ha megtudok valamit.

Re: Kedves taf

(taf, 2011.05.09 11:55)

A rendőrnek lehet olyat kiabálni, hogy 'bunkó paraszt'? Azt nem lehet szankciónálni?
Mindenestre fura, ez csaknem lehet döntő ok, egy rendőri irányítással kapcsolatos döntésben ...

Azért köszönöm az infot!

Re: Kedves taf

(Robi, 2011.05.12 00:54)

Kivancsian varjuk a valaszt. Habar ugy tunik tenyleg nem a rendori iranyitas lenne a megoldas erre, hanem egy korforgalom.
Akkor a csepel-szigeti gerincut nem lesz megepitve sosem?
Azt olvastam, hogy az erre szant osszeg mar nem all rendelkezesre, igaz ez?
Azert az errol szolo tablaavatas szep volt...

április

(taf, 2011.05.04 08:34)

Tudunk valamit az áprilisi rendőrös nap eredményéről? Volt? Sikeres volt?

Köszönöm

Kedves szszmiklós

(Szerkesztő, 2010.12.20 08:16)

Igaza van, nem egymást kell hibáztatni, meg kell oldani. Mint azt láthatja mindenki, senki sem tesz semmit. Akkor nekünk kell. Sok lehetőségünk nincs. Pláne nem olyan, amit azonnal megtehetünk és törvényes, valamint egyénenként is elvégezhető kis időráfordítás nélkül is, és még pénzbe sem kerül. Ám mégsem teszi meg senki, ezért van egy olyan menüpont, hogy Birka dugóállók vagyunk! Én írtam egy semleges, azaz nem névhez köthető levelet, így bárki feladhatja az illetékesnek, akinek hivatalból kötelezően válaszolnia kell, ha levelet kap. Itt van az oldalon kiírva a levél. Ki kell csak nyomtatni és feladni, arra a címre, ami szintén itt van az oldalon kiírva. Ha ezt mindenki, vagy csak a fele, ember teszi meg, aki ezt olvassa, nem beszélve azoknak a feléről aki a dugóban áll, akkor is lépni fognak, hisz ki akar minden másnap azzal foglalkozni, mint rendőrségi vezető, hogy a lakosság gondjaira válaszolgasson már reggel?! Ám ezt mégsem teszi meg senki. Akkor álljanak a dugóban és álmodozzanak, hogy de jó lenne egy körforgalom, meg ne engedjük be a torony felöl érkezőket, meg kapcsolják ki a lámpákat és járjunk biciklivel stb stb stb. Ez mind mind, egyenlőre kivitelezhetetlen, pláne úgy hogy a legkisebb gondmegoldás sincs az emberekbe, csak a bosszankodás reggelente, de tenni érte senki, semmit nem tesz! Akkor álljanak a dugóba! Ennél többet segíteni én nemtudok!

szszmiklós

(matyó, 2010.12.20 08:03)

Kár egymást hibáztatnunk a mindennapos torlódások miatt. Azért nem mi autósok vagyunk a hibásak, hanem mindazok akik a beruházást hátráltatják. Szszmiklós polgármestere még 2010 második felében (választások előtt) mondta, hogy a pénz megvan, már indul a beruházás, és ez év végén már egy szakasz be is lesz fejezve. Hát ennyit az ígéretből. Amit mi autósuk tudnánk tenni az a szervezett és hatásos tiltakozás rendszeresen mindaddig, amíg nem kezdik el a gerincút építését. Az M0-as M6 autópálya és 51-es sz. főút közötti szakaszának bővítése sem tartalmazza a gerincút csatlakozásával kapcsolatos munkálatokat. Pedig azokat most az M0 bővítésével kapcsolatban kellene megvalósítani. Egyetlen megoldás, hogy hatásosan fejezzük ki akaratunkat a gerincút megépítésével kapcsolatban és ezért mind a csepeli, mind a szigetszentmiklósi önkormányzatok előtti megmozdulásokkal lehet hatékonyan érvényre juttatni. Esetleg naponta néhány órás útlezárással mondjuk az M0 szigetszentmiklósi és halásztelki lejárója között egy-egy sáv lezárásával, stb. Másképp semmi nem fog történni.
http://www.szszm.hu/szigetszentmiklos.hu/hirek/201006/Prezentacio_Szszentmiklos_M0_D__l_201004284v.pdf

Kedves taf 2

(Szerkesztő, 2010.12.14 19:31)

A probléma egyszerűbb, mint ahogy itt már két levél óta taglalja, és én válaszolom, vagy véleményezem.
Értem amit ír, értem hogy a szszmiklósiak miatt van a dugó nagy része a toronyig Halásztelek felől, DE teljesen racionálisan és realistán gondolkodva ön meg tudja ezt a gondot szüntetni? Nem! Így javaslom, hogy azzal próbálkozzunk amit tudunk befolyásolni, hisz minden más csak álom, immár évek óta. A rendőri karjelzéses forgalomsegítés reggelente megoldja ezt a gondot, a szszmiklósiak elterelése nélkül is és erre lehetőségünk és jogunk is van! Az ön és egyéb más hozzászólók verziói, mint pld építsék ki az utat, csináljanak körforgalmat, kapcsolják ki a lakihegyi lámpát, ne engedjük be a szszmiklós felől érkezőket stb stb stb, mind mind olyan verzió, amit nem tudunk mi megvalósítani. Amit én javaslok 14 év Budapesten eltöltött közlekedési rendőri múlttal azaz, hogy kérjük minél többen levélben az illetékest, hogy a szolgálunk és védünk, legyen itt ebben a térségben is most segítségünkre és érezhető! Így kérdezem önt újra, elküldte a levelet vagy megpróbálja elterelni a forgalmat?

matek

(taf, 2010.12.07 11:48)

kedves szerkesztő úr,

részben értünk egyet ... azt ön sem gondolja, hogy a 'színes' házakból érkezik a szszmiklós felől csatlakozó autósok minden reggel tapasztalt mennyisége ... még tököl felől is arra járnak, mert gyorsabb (statisztikával nem tudok szolgálni, nem reprezentatív, ismerősökből merített minta alapján:), mivel az adó után már viszonylag elfogadható tempóban halad a sor, és így nem kell kivárni az ugyancsak masszív sort a szszmiklósi felhajtónál .. így ezek az autósok, szintén az ön által csalónak minősített föld úton közlekedők kategóriájába sorolandóak
az ön kezdeményezését nagyra értékelem, mert én is mint sokan mások csak háborgunk, és nem teszünk semmit, úgyhogy respect ... ettől függetlenül a levelet, ha nem haragszik nem küldöm el, mert nem értek egyet a rendőrös felvetéssel, egy jól beállított lámba és odafigyelő autósok mellett teljesen feleslegesnek tartom ... de a forum nagyon jó, ha többen olvasnák már a lent elhangzott hozzászólások is sokat segítenének a tudatos közlekedés kialakításában
legyen az eszmecserénk sommája az amiben talán egyetértünk és rendőr nélkül is segíthet valamicskét a helyzeten, hogy legalább a lámpa közelébe érve oda kell figyelni, és nem 3-4 autónyi helyet hagyni a lámpánál történő áthaladáskor

Kedves taf

(Szerkesztő, 2010.12.06 09:34)

A matematika az egy csodálatos dolog de egyben kellemetlen is tud lenni. Egy adott úton egy adott időben nem fér el X mennyiségű kocsinál több. Valószínűleg ez az oka annak, hogy a színes házak felől is jönnek a Rákóczira. Ha megtesszük, hogy nem engedjük be őket akkor az a kocsi mennyiség hova fog menni és mikor, egy gyakorlatilag útzár lenne majdnem. Igazad van, hogy az lassít ez tény és osztom, de nem őket kéne büntetni, hanem aki ezt hagyja és olyan megoldást találni ami mindenkinek jó hisz ők is csak mennek dolgozni stb. Ők is mondjuk ki, szívnak! Mi is! A földutasokat sokkal nagyobb sunyinak tartom már hanem ott lakik egyébként, hisz ő mondjuk ki előz, csal, lassítja a sort stb. Erre még az sem ok, hogy siet! mert ugye reggel ki nem siet pláne ha ilyen nagy a dugó?! Tehát at gondolom a színes házak felől jövők is mennek a dolgukra, mint mindenki más. Én Halásztelken lakom nekem nem érdekem őket védeni de a dugó oka nem az a besorolás, max. az egyébként meglévő dugót még lassítják!! Röviden ha onnan nem jönne csak minimális forgalom, akkor sem lenne élhető a reggeli forgalom, így nem őket kell idomítani hanem akik nem oldják ezt meg. Apropó, te már feladtad a levelet az illetékesnek? Bocsánat hogy tegezlek én 38 éves vagyok, gondoltam belefér....

tehát, az észrevételeim:

(taf, 2010.12.06 09:24)

- a sor nem a földútról bejövők miatt van, ha nem lenne sor, senki nem tenné ki magát a és az autóját annak a tortúrának, viszont ha siet, olykor kénytelen arra menni, tessék őket beengedni
- a szszmiklós felől érkező népes utazóközönséget, viszont ne tessék beengedni, érdemes számolgatni, hogy hány autó megy be oldalról ... félelmetes, ott ne tessék udvariaskodni, szszmiklóson is van 0-felhajtó
- a sorban ha valaki nem akar folyamatos fék-gázzal operálni és hagy egy 5-10 métert maga előtt, akkor ne tessék megelőzni - ez egyébként egészen elképesztő magatartás
- a lámpához érve viszint már ne tessék lemaradni, mert kis odafigyeléssel legalább 30%kal több autó tudna átmenni ami harmadával rövidebb sort jelent

Valóban

(Szerkesztő, 2010.09.24 05:31)

Valóban a bicikli csak annak megoldás, aki írta, a többieknek nem, és azt kell, hogy mondjam hogy nem nekünk kéne azon gondolkodni, hogy miben tudnánk még megalkudni, hogy élhetőbb környezetben élhessünk, hanem azoknak tenni érte akiknek ez a dolga.

2314 Halásztelek, Csillag u. 7

(Baczynski István, 2010.09.23 11:21)

Tisztelt Uram!!
Nagyon őrülök, hogy tudja a megoldást, de érdemben "nem történt semmi". A választások előtt elkezdték az útépítést,de a "munkaterületen" már arborétumot lehetne nyitni a "virágokból".
Talán a zöldeknek nem "az ország nagy problémáival" kéne foglalkozni hanem ezzel a dugóval, ami alatt annyi káros anyag jut a levegőbe mintha ide építettek volna egy cementgyárat.
Eddig a Szigetszentmiklós felől jövők miatt szívtunk
most már az ALDI melletti úton is sorban állnak azok,akik a mezőn át vágják le az utat, és ezek miatt szívnak azok akik becsülettel végig várják a sort.
István

Gondolatok

(Csilli, 2010.04.19 15:06)

Kedves Olvasók!

Az én problémámra tökéletes megoldás, hogy elromlott az autóm. Így biciklivel vagyok kénytelen járni. De ezt egy CSEPPET SEM BÁNOM! Persze jól fel kell öltözni. Ha valaki azt gondolja, hogy biztos valami olyan helyen dolgozom..., akkor téved. Irodista vagyok, Nagytétényben dolgozom. Ma reggel például szakadt az eső. De ez ellen van biciklis esőkabát. Ebbe nem fülled bele az ember, mégis száraz marad! Ha valakinek nincs erre pénze? Kérem szépen 6000Ft volt. Ezért mai áron hány kilóméternyi üzemanyagot lehet venni? És akkor még sok ember a konditeremre vagy aerobicra is fizet... Időt és pénzt lehet spórolni. Arról nem is beszélve, ha többen lennénk biciklisek, akkor kevesebb autó lenne = kevesebb szmog = egészségesebb környezet és egészségesebb élet (úgyis a legtöbb magyar túlsúlyproblémával küzd). Persze nem azt mondom, hogy ne járjon senki autóval. Ha mondjuk állásinterjúra kell menni kiskosztümben, árut kell szállítani vagy a gyermek még túl pici (sorolhatnám még az ELFOGADHATÓ(!) kifogásokat) akkor persze, kell az autó vagy jobb híján a csodálatos RITKAszép Volánbusz.

A másik gondolatom, mint autós mondom el. Ha az emberek megtanulnának RÉSZT VENNI a forgalomban, és észrevenni, hogy rajtuk kívül is van még autó az úton!!! (Ha valaki ezt az autómennyiséget nem érzékeli, az meg be se üljön autóba, még utasként sem!) Ugyanis, ha a nullás feljáróknál nem gyök kettővel mennének, miközben a mögöttük lévő jobbra szeretne kanyarodni (és ezt már az irányjelző kar elmozdításával szándékként tudtul is adta), akkor talán hamarabb "folyhatna" le a dugó. Jahh, hogy ehhez bele kell néha nézni a visszapillantóba??? Bocsánat! Igen, kedves Nőtársaim! Az autón található tükrök nem sminkelési célra lett odatéve! És Kedves Urak! Nem csak akkor kell belenézni abba a fránya csillogó, műanyag keretbe beletett üveglapbam, amikor a mögöttük álló szöszkét kell oly buzgó módon stírölni! és nem is akkor, amikor észrevesznek Magukon egy (újabb) ősz hajszálat! Mert abból, ha nem tanulunk meg normálisan közlekedni csak több lesz! A Szszmiklós-Htelek kereszteződésében pedig a Németországban már teljesen elterjedt cipp-zár elvet illene alkalmazni!

Részemről balesetmentes és stresszmentes utat kívánok mindenkinek!

Lac-nak

(Szerkesztő, 2010.02.02 00:04)

Köszönöm a levelet. Már sok sok levélen túl vagyunk, melyek nem tartják jó megoldásnak a rendőri forgalomsegítést. Ön is ezt írja, aztán az összehangolt lámpák (zöldhullám)-ra hivatkozva látja a megoldást mint mérnök. Jelzem, hogy a rendőri karjelzés is a zöldhullám elvén működik. A hatékonysága mégis azért nagyobb, mert a zöldhullám ciklusait a rendőr a forgalom alapján határozza meg és nem a lámpa programja váltogatja X másodpercenként. Így akár 4-5 percig is lehet zöldhullám amibe mindenki beleférhet, míg a szemaforos zöldhullámnál egyszercsak vége a zöld jelzésnek és lehet hogy a forgalom még mindíg kivánná abban az irányban. Itt jegyzem meg, hogy valóban más lehetőségek is vannak azaz lennének a megoldásra és itt ami még jó lehetne az a körforgalom, ám van pár bibi amit mindenki elfelejt. Körforgalom jelzőlámpa közelében felesleges, márpedig itt van (azaz lenne) elötte és utána is közvetlen közelben. A másik dolog, hogy nekünk nem 2 év mulva kell megoldás hanem most, és ezek közül az alternatívák közül a rendőri karjelzéses forgalomsegítés az ami nem kerül pénzbe, azonnali és megoldható, valamint jobb még a körforgalomnál is. Ön elküldte a levelet?

Biztos, hogy a rendőr a megoldás?

(Lac, 2010.02.01 13:10)

Jómagam is már egy ideje a reggeli sorbanállás elszenvedője vagyok. Szerintem a rendőri biztosításnál jobb megoldás is lenne. Végzettségemből adódóan (közlekedésmérnök) szakmai szemmel is figyelem a helyzetet. A dugó legtöbbször nem a nullásig tart (nem addig a legrosszabb), hanem a BKV buszfordulóig Lakihegyen. Ott a rendőrlámpa állandóan pirosra vált a bushoz érkező gyalogosok miatt. Valamint a Szszmiklós felől érkezők beengedése tartja fel a halásztelki sort. Az adótorony lábánál is fel kéne állítani egy rendőrlámpát, és ezt a buszforduló, valamint a nullás lehajtó lámpájával összehangolni (zöldhullám). Ha ezt megfelelően megcsinálnák, szerintem a dugó megszűnne, de legalábbis a félórás sorbanállás néhány percesre csökkenne, ami már fél siker lenne. Délután hazafelé ugyanúgy a buszfordulóig araszol a sor, utána megindul, tehát ez a lámpa mindkét irányt feltartja nap mint nap.

Elérhetőség

(Szerkesztő, 2009.12.07 16:08)

Sajnos ha kiteszem az elérhetőségem,akkor már üzleti oldalnak minősül és gond lenne belőle, ezért nincs kint. Ide most beirom talán kikerül és elér rajta, ha nem akkor irja ide mit javasol és megoldjuk. infokukacdruszaponthu vagy nullahat husz huszonkettö nyolcvannyolc héthetvenhét

Elérhetőség?

(név, 2009.12.07 13:45)

Komolyabb hozzászólásom, észrevételem és ötletem is lenne, ha látnék elérhetőséget ...