Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Levél a megoldáshoz.

2009.09.14
KÉRELEM Ezúton szeretném jelezni az illetékeseknek az alábbi naponta ezreket érintő súlyos problémát. A Halásztelken, Szigetszentmiklós, Lakihegy, Szigethalom, Tököl térségében lakók, mint én is, reggel munkába tartanak. A fenti térségekből kétféle képen lehet Budapestre jutni. Az egyik a Csepeli út, ami Szigetszentmiklós felől és azon át megy Budapest felé, a vége a Csepeli temető mögött van. A másik a II. Rákóczi Ferenc út, ami Halásztelken megy át a reptértől a Csepeli hév végállomásáig. A nagy többség ez utóbbin (én is) ezen indul el, és –vagy a M0-on a 6-os úton, vagy Csepelen át a II. Rákóczi Ferenc úton próbál munkahelyére bejutni. Ezen az úton már Halásztelek belterületétől az M0-ig egybefüggő, álló kocsisor alakul ki, minden reggel a Lakihegyi adótoronynál szélesített útátalakítás óta is, kivétel nélkül. Előzni, kerülni az út adottságai miatt nem lehet, (egy sávos út!) de nem is érdemes, hisz álló kocsisort kellene folyamatosan több km. hosszan előzni, értelmetlen a visszasorolás szinte lehetetlen és etikátlan is, ráadásul balesetveszélyes. Ez a helyzet az adótoronynál Szigetszentmiklós felől érkezőkkel is, a sor ott is áll és hosszan torlodnak. Az M0-ról lehajtó forgalom Halásztelek és Csepel irányába gyér, így az azok keresztforgalmát biztosító lámpát egy rendőri karjelzés (csúcsidőbeni forgalom segítéssel) felülbírálhatná és ezzel az indokolatlan forgalmi dugót meg lehetne szüntetni reggelente. Ez a dugó minden reggel 6:15-től 9:30-ig tart. Ez abból adódik, hogy akik 7-re járnak azok kezdik, majd akik 8-ra, 9-re és végül 10-re, azok ebben az időben próbálnak ezen az útszakaszon munkahelyükhöz eljutni. Ha Szigetszentmiklós felé kerülni, (próbáltam) akkor egyrészt km-ben nagy kerülő, másrészt az út arrafelé is egysávos, és a dugó azon az útszakaszon is fent áll minden reggel ugyanúgy, mint itt a II. Rákóczi Ferencen. Budapesten a BRFK Közlekedésrendészet járőrei minden délelőtt 8-11-ig, és délután 4-7-ig csúcsidőben forgalmas helyeken, csomópontokban forgalmat segítenek a fenti okok miatt is személyes tapasztalataim szerint már min. 14 éve. Kivétel mikor lefoglalja az állományt egy esetleges delegáció vagy más rendezvény, akció. Kérem az illetékest, szíveskedjen forgalomsegítő rendőrről gondoskodni, reggelente a fenti időpont között (06:15-től 09:30-percig) a II. Rákóczi Ferenc út és M0-s Lakihegyhez közelebb eső (Opel Molnár) lehajtójánál. A fenti okok miatt több ismerősömtől is hallottam hogy nagy problémát jelent neki minden reggel sokkal korábban kelni, hogy ne dugóban álljon, vagy később „időben” kelni, de a dugót végigállni és emiatt elkésni. Eközben a gyerekeket is iskolába vagy óvodába kell vinni, ez is időhöz és helyhez köti az erre járókat. Azt mindenki megérti, hogy a magyar mentalitással nem lehet mit kezdeni, mikor egy ember egy autóban ül, és családonként minden reggel minimum két autó indul útnak a városba. Ez is a kialakult dugók egyik forrása köztudottan. Viszont nem a belvárosba egy olyan útszakasz reggeli csúcsban történő kiürítése , rendőri forgalomsegítéssel, akár karos irányítással nem lehet probléma, melyet keresztirányba csak gyenge forgalom ér ebben az időpontban. Fentieken túlmenően sajnos mindig vannak olyanok, akik megelégelik a sorban állást, ezért kielőzik a sort nagy sebességgel, ezzel a szembejövőket, és az azonos irányban haladókat akik balra kívánnak fordulni balesetveszélyes helyzetbe hozzák. Ennek a továbbfejlesztett változata mikor a járdán (elfér egy autó is) próbálnak a szabályosan közlekedőkkel szembe előnyre szert tenni egyesek. Ezúton kérem még egyszer az illetékes kapitány urat, hogy reggelente karos irányítással forgalomsegítő rendőrt szíveskedjen (akár lámpakikapcsolással is) minden munkanap biztosítani a fenti helyen, hogy az állampolgárok már reggel munkába menet is érezhessék, hogy a rendőrök tényleg szolgálnak, és védenek. Budapest, 2009. szeptember 14. Tisztelettel:
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

krikett

(halásztelek, 2010.04.16 08:36)

Tisztelt Uram,
de engem érdekel, nagyon is. Hétfőn nem tudtam a gyerekeimet orvoshoz vinni, 9re volt időpontunk és hiába indultam 8 előtt, a Sparnál állt a sorvége. Utána még 8:40kor is nekivágtunk de csak a Shell kútig jutottunk. FEHÁBORÍTÓ!!!!!Csak nem tudom hogy mi mást tehetnék, azon kívűl, hogy elküldtem a levelet, amire megkaptam a már idézett lepattintó választ. Már fontolgatjuk, hogy elköltözünk, mire munkába kell állnom, mert ennyi idő 2 gyerek mellett nem jut az álldogálásra... üdv, krikett

Krikett-nek

(Szerkesztő, 2010.01.28 21:42)

Minden kedves olvasónak írom-e pár sort ki azt hiszi, hogy a rendőri forgalomsegítés nem megoldás!
A nevem Buzsik Tibor aki szeretne az iwiw-en megnézheti a képeim, mint az látszik motoros rendőr voltam ami mindig is közlekedésrendészeti osztály volt és ráadásul BRFK tehát Budapesti területen. Így azt tudom elmondani, hogy 14 év szolgál az ezen a területen, ide tartozik delegációk kisérése, forgalomsegítés, útlezárás, rendezvénybiztosítás, motoros díszbemutató, díszék stb stb stb mind mind, megvolt, nem egyszer. Azt kell hogy mondjam, hogy a sorból nem véletlenül hagytam ki a kijelölt frekventált területeken a csúcsidőben történő szabályzást, mivel ez volt a legegyszerűbb feladat (a többihez képest) aki ezek után azt hiszi,hogy a levegőbe beszélek azzal nem tudok mit kezdeni, sajnálom. A múlthéten azaz pont 21.-én a rendőrök azért irányítottak forgalmat, mert a Halásztelki iskola fejlesztése miatt, jött ide egy fejes, és nem akarták hogy a dugóba álljon. Ezért mivel a nulláson jött, a keresztirányt (nem a Rákóczit) engedték szabadon hosszabb ideig, ezért a keresztirány ahol önök is közlekedtek ,( Rákóczi ) állt! Többet, mint szokott! Ha a rendőrök karos forgalom szabályzása nem volna megoldás erre, akkor hogy szokták a dugókat vagy esetleges baleseteket és az azok miatti torlódásokat megszüntetni önök szerint? Összefoglalva, egy helyi Szigetszentmiklósi rendőr járőr, aki nagyrészt közrendvédelmi feladatokat lát el, nem szívesen irányít forgalmat, ezt elhiszem, de tudnia kell, mert az iskolán vizsgázott belőle. Ezt hívják jól ismerten úgy, hogy nem akarásnak nyögés a vége! Örülök, hogy valaki elküldte a levelet rajtam kívül is, és nem csak méltatlankodik.

krikett

(halásztelek, 2010.01.28 14:53)

T. Sorstársak, csak szeretném jelezni hogy a levélre válaszul azt kaptam a Rendőrségtől, hogy jan 21-én tesztelték itt a rendőri irányítást és sajnos nem lett semmivel sem gyorsabb a forgalom, ezért fogadjuk el hogy ez a helyzet és máshol is akadnak ilyen rosszul kialakított csomópontok. no comment...., szerintem valahogy a körforgalmat kellene kialkítani. van ötlet hogy ez iránt hol kellene lobbyzni?
üdv
krikett

Tisztelt Szakolczai úr.

(Szerkesztő, 2010.01.25 23:29)

Köszönöm a hozzászólást, kérem olvasa el a többi hozzászólást és vlaszaimat is. A minap írta ugyan ezt egy közlekedő, és arra reflektáltam részletesen, ebből kiderül az ok a sorbanállásra aznap és az is, hogy igen 2 rendőr ezt megoldhatja. Valamint az is kiderül majd, hogy 14 év tapasztalatával mondom ezt.
Köszönöm az érdeklődést, ön eküldte már a levelet az illetékesnek?
Tisztelettel
Buzsik Tibor

Tököl

(Szakolczai Csaba, 2010.01.25 18:42)

Tisztelt Uram!

Pár hete néztem meg ezt az oldalt,és elgondolkodtató volt az ötlete a rendőri irányításról.
Magam is mindennap szembesülök ezzel a problémával.
Viszont a múlt heti havas reggelen több mint egy órát álltam sorba mire az MO-ig értem.
Ekkor meglepő dolgot láttam:7 azaz hét darab rendőr
vonult le a kereszteződésből mert pont akkor javult meg a lámpa mikor én oda értem.
A munkájukat nem láttam de a dupla idejű sorban állás szerintem magáért beszél.
Biztos , hogy 1-2 rendőr reggelente megoldaná ezt a helyzetet ha 7 sem tudott mit kezdeni vele?
Ha tud valaki olyan cikket amiből kicsit többet lehet megtudni az "épülő" gerincútról kérem jelezze.
Ez a "Móricka" által rajzolt vonal ami mindenhol megtalálható semmiről nem tájékoztat.
Előre is köszönöm.

Krigerné Györök Évának

(Szerkesztő, 2009.12.23 10:23)

Kellemes ünnepeket kedves Éva és minden olvasó.
A hivatkozást megtettem volna én is úgy látom, ahogy ön. Az ok amiért nem tettem meg az, hogy a rendőrség feladata a szolgálati szabályzat és a rendőrségi törvényben van leírva. A közlekedési rendőr feladata a kellő helyen és időben történő forgalomsegítés! Ezt külön szabály nem szabályozza. Olyan ez, ha el szeretném kivülállónak magyarázni mintha azt mondanám, keresek arra jogszabályt, hogy ha valakit közterületen vernek, pld. az utcán, miért kell a rendőrnek közbeszólnia...
Ezek összrendpri feladatok, nem kell a rendőrt erre utasítani. Ám mégis történt a 90-es évek elején egy belső utasítás levélben (körlevél) aminek nincs száma hisz bután nézne ki ha a törvényt még egy belső rendelettel, ami ugyan az megpróbálnák erősíteni... Tehát nincs száma, egyszerű körlevél volt felső vezetőtől, hogy a közlekedésrendészet járőrei X-Y kereszteződésekben ha kell, ha nem (csúcsidőben) segítsék a forgalmat. Tehát ott kell lenniük, már nem mérlegelhetnek! A lnyeg hogy nekünk ezt nem kell alátámasztanunk ez a feladata a rendprségnek pont ugyan olyan mint az, hogy éjjel járőrözzenek a kieső területeleken, és pld. a dobozos kocsiszekrényű autókat átvizsgálják. Az már hogy a mi azaz Szigetszentmiklósi kapitányságnak erre van-e embere, vagy képzettsége az emberének (van), nem a mi gondunk!

Szigethalom, Zrinyi Miklós u.

(Krigerné Györök Éva, 2009.12.23 08:43)

Bocs, amit beütöttem az ellenörzőkódot megjelent a levél szövege. a levél véleményem szerint jó, ám néhány dolog kellene még, ha valaki tud jogi hivatkozásokat egy terület rendőri ellátottságát illetően, és ha valaki megtudná mondani milyen jogszabály alapján van forgalom irányítás a Blahán stb... az nagy segítség lenne. tapasztalatból tudom, hogy csak a törvényi hivatkozásokkal ellátott kérelmekre reagálnak, de arra igen gyorsan. Amíg az ember csendesen érvel addig elpasszolnak.

A lakihegyi beköntőn is állunk

(Gábor Áron, 2009.12.22 18:13)

Én mindennap a lakihegyi bekötőn állok, és nem "pik pak" engednek be minket. Különösen a hölgy vezetőkre jellemző, hogy inkább beállnak az elágazásba csak azért hogy ne mehessen be egy-egy autó a bekötőről. Itt az lenne az ideális ha egy autó bekötő felől egy autó Halásztelek felől mehetne. Persze a bekötőn minden nap megjelennek a nagyon nagyon sietők és végig előzve a sort bevágnak a többi autó elé, amivel felborítanak mindent. /A múltkorában Halásztelek felől jöttem és van a rádiótoronynál egy bolt -azt hiszem aldi- mellette egy út amiről legalább annyi autó ment rá a Rákóczira mint amennyi a lakihegyi bekötőről./
Jó idő esetén persze el tudom kerülni lakihegyi dugót, csak akkor földúton kell megtennem néhány kilométert, de cserébe 10 perc alatt ott vagyok az M0-nál.
Ez a rendőr segítő jó ötletnek tűnik, mert mikor nem működik a lámpa az m0-nál akkor dugó sem alakul ki, és én is úgy látom, hogy elég kevesen jönnek az m0-ról reggel, este viszont nem tudom mi segítene, talán ha megtiltanák, hogy ne lehessen balra lekanyarodni a Rákóczi útról:)

Halásztelek, Petőfi Sándor utca 27.

(Czank Krisztina, 2009.12.21 21:17)

Én is köszönöm, ha részt vehetek ebben. Én is megteszek minden tőlem telhetőt. A lámpák nagyon rosszul vannak beállítva. Nevetséges az egész. Vegyétek észre, hogy a lakihegyi bekötőn nem áll a sor, mert pik pak kiengedik őket, de amég mi ilyen előzékenyek vagyunk, sajnos aki halásztelek végén áll, az kb 1 óra alatt jut el halásztelek elejéig, viszont aki a lakihegyi bekötőn jön, szinte semmit nem vár, mert kiengedik.... rossz ez az egész. Talán egy körforgalom megoldaná... Köszönettel. Krisztina.

Halásztelek-nek

(Szerkesztő, 2009.12.21 10:03)

Én köszönöm, hogy résztvezs ebben a folyamatban, a lehetőségeinthez képest kell "harcolnunk" és egy illetékes sem teheti meg, hogy ne válaszoljon 30 napon belül.:-)

halásztelek

(krikett, 2009.12.18 07:25)

köszönöm a választ, akkor én feladom a levelet

N J,-nek

(Szerkesztő, 2009.12.15 21:15)

Sajnos nem csak az a baj, hogy nem jelenik meg rendőr ha kell, hanem az is hogy ha ezt szóvá tesszük nem érünkel semmit, és nem mehetünk sehova panaszra, mert akinél panaszkodni kéne, az is sza×ik ránk...!

krikettnek

(Szerkesztő, 2009.12.15 21:13)

A felvetés jó és megoldás is lenne, de sokkal költségesebb és időigényesebb int egy járőrpár, ám ha az nincs és erre nem képesek, nem fognak nekünk körforgalmat építeni. A gond megoldása a körforgalom ehetne, ha... Tehát ha nem lenne mind a Lakihegyi mind pedig a Rákóczi és M0 kereszteződése után mindkét irányba még egy-egy jelzőlámpa. Ugyanis ha a körforgalom által begyorsult forgalom ezt a kereszteződéseket meg is ússzák, a következő lámpa megfogná a forgalmat így a körforgalom ilyen rövid szakaszon sajnos hatástalan lenne, ha csak a lámpákat nem szüntetik meg vagy kapcsolják ki arra az időtartamra, ez meg ugye nem lehetséges, hisz jelentős oka volt annak a 2 lámpának miiről írok.
Ezt hangsúlyozom mindig, a lehetőségünkhöz képest kell gondolkodni, és ebben a helyzetben a rendőri irányítás az egyetlen gyors és hatékony költségmentes megoldás, ráadásul ez nekünk jár! A baj még az, hogy senki nem veszi a fáradságot hogy a megírt levelet kinyomtassa, aláírja és elküldje, ennyit már nem ér senkinek, pedig a folyamatos lakossági „tökeges” presszió hatna idővel az Osztályvezető úrra ez biztos!

Halásztelek

(N J, 2009.12.15 09:56)

Múltkor az M0-snál lévő lámpa sem működött majdnem egy napig és akkor sem jelent meg egyetlen rendőr sem, hogy segítse a közlekedést.

halásztelek

(krikett, 2009.12.14 14:57)

egyetértek, teljesen tarthatatlan ez a helyzet. Az a kérdésem, hogy ha nem tudnak rendőrt biztosítani, akkor nem lenne e jó megoldás egy körforgalom elhelyezése, oda ahol a Rákóczi találkozik az M0-s hídra le és felvezető utakkal (ahol most lámpa tartja fel a forgalmat). Illetve szerintem Lakihegyi útkereszteződésben is és a busz végállomásnál is jelentős a dugó kialakulás veszélye, oda is kellene vmilyen megoldás. Várom szives meglátásukat ezzel kapcsolatban.

Válasz a levélre

(Szerkesztő, 2009.12.02 11:21)

Már kb. 1,5 éve írtam egy levelet az akkori illetékesnek, de lerázott. Most újra írtam... Megjött a levelemre a válasz. Egy egész oldal, de az utolsó 2,5 sor az, ami minket érint. A többi az arról szól, hogy mi az oka a dugónak. Ezt tudtuk eddig is. A válasza az Török Csaba alezredesnek, hogy nincs elég rendőr erre a feladatra. Ez egy járőrpárt azaz 2 rendőrt érintene hétköznapokon reggel csúcsidőben 2 órára. Gépjárműt nemfoglal le a feladat tehát az sem hivatkozási alap, hogy egy autó van és nem lehet, hogy ott álljon. Ki kell tenni a két rendőrt 2 órára a helyszínen. Ezt úgy hívják posztos rendőr. Ilyen volt regen, de az egész napszakos volt.Amennyiben ennyi rendőre sincs a Pest megyei illetékes rendőrkapitányságnak, úgy ez a Rendőrség nem tud minket, sem megvédeni sem kiszolgálni!Folyt.Köv.

Üdülősor

(Szerkesztő, 2009.10.02 08:42)

Igaz, tapasztaltam én is arra milyen a helyzet. Szorul a hurok, és a nép keresi a kis kibúvókat, ezért az üdülősor terhelődik, mert nincs lámpa hosszú távon azon az útszakaszon. Amennyiben a Rákóczin megoldódik a haladás, úgy felszabadul az üdülősor, mert okátveszti az arra kerülés. Tehát ezt az oldalt és a levelet ami kint van el kell küldeni minél több embernek. Valamint a levelet kinyomtatni és feladni az illetékesnek, hogy lépjenek végre!

Csepel, Hollandi út

(BPeti, 2009.09.27 08:56)

Közvetve ide kapcsolódik:
És aki a szigetszentmiklósi üdülő sor felé menekül... Itt és a csepeli Hollandi/Széchenyi úton is botrány, ami van, üdülő övezeten, kertvároson zúdul keresztül az agglomeráció forgalma. (A szigetszentmiklósiak is tüntetnek rendszeresen ellene.) Ha meglesz a gerincút, errefelé gátolni
kell az átmenő forgalmat.
-------------
Támogatom az ötletet.